Wednesday, September 9, 2009

Convocation vs Reunion

hrmm..speaking malay la plak today..hehehe..hari ni macam satu hari yang baik untuk aku..tak tahulah kenape tapi aku rase sangat seronok..tak macam semalam, rasa down and takde mood jek..pas balik keje aku layan budak 2 orang yang sangat2 aku sayangi tu main..rase letih yang amat sangat..pastu terus tertido sampai waktu berbuke..nak makan pun cam tak lalu..kakak aku ni plak buh nasik banyak sangat aku rase..cam tak larat nak habiskan..pas berbuke aku sambung tido balik..dalam sejam lebih camtu aku bangun mandi..pastu terus ngadap tenet cari video nak download..camtu la rutin hidup aku hari2..da siap queue download aku, aku pi dapur cari bende nak dimakan..sib bek abang ipar aku ade wat mi kari..kenyang jugaklah aku malam tadi..hehe..gochisosamadeshita~

pas sahur pagi tadi aku terus usha video2 aku da siap download ke belum..tgk2 banyak lagi tengah queue..takpela, aku sambung tido balik..pastu tepat kul 9.00 pagi aku bangun siap2 nak pergi keje..now aku rase cam da suke lak keje kat kedai tu..tanoshii~budak2 yang datang pun da ok..tak macam sebelum ni..most of them cam kerek jek..tapi aku lagi kerek kot..huhuhu..sebelum ni aku bengang la jugak tapi now da boleh adapt and handle that kind of people..aihh..speaking la plak..kui3..da terbiase taip english so rase janggal nak mengarang dalam malay..perosak bahase jugak aku ni..bkn takat bahase jepun je terbalik..malay aku pun da jadi tunggang terbalik sekarang..'tapi' mesti dok kat belakang..da jadi habit..cakap ngn mak aku pun camtu tapi takde plak die tego..hehehe..

aku baru je cek facebook tadi..ade problem sket..Husna baru je bagitau yang konvo UiTM 15-27 oktober ni..erk?..baru aku perasan..betul la Husna budak library tu ex-schoolmate aku kat MGPS..no wonder muke die cam familiar jek..aku nak tanye mase kat Puncak tu tapi takut salah orang lak..aihh..keciknye dunie ni..tapi..konvo 15-27 oktober?..adeiii..kene postpone la reunion kteorg nampaknye..pening pale aku nak setup tarikh baru..susahnye nak gather sume orang sekali coz rite now masing2 da start busy..tapi takpe..we can do it..

now mase untuk tengok video..hahahahahaha..aku boleh ketawa dan senyum sorang2 tengok video2 tu sume..yela sekarang da takde sape nak tengok video2 tu dengan aku..kawan2 sume da jauh..kalo sebelum ni kami tinggal bersame..tapi takpela da lumrah dunia, setiap pertemuan ade perpisahan..at least sekarang ni aku stay ngn family..someday bile aku da keje tetap, jauh dr family mesti aku lagi sedih..so kene hargai my precious time with them sekarang..okayla..dok mengenang mase yang akan datang tu tibe2 aku rase sebak plak..bek aku layan video dan bergembira..ni aje pengubat kesunyian dan kesedihan aku..hehe..so see you next time..~ja mata~

4 comments:

  1. Mami! Oooo...bukak blog senyap2 x gitau eh...heheh...glad to know you're doing okay...though we felt like everyday's just the same, even small things could differs them, no? Take your time to experience new things everyday :) Yosh! Let's do our best for tomorrow too~! o(>_<)o

    ReplyDelete
  2. hehehe..mmg nk btau..tp x touch up lg..sgn la aku blog org len sume gempak2..haha..oryte..lets do our best..gambarimashou ne~btw..yamapi-kun had fully-recovered..hepy for him..

    ReplyDelete
  3. Yep2...dgr cite, buzzer beat smpai ep11 jek...huhu...can't wait! o(>_<)o

    ReplyDelete
  4. hoho..cam da nk abih jek..gud2..x sbr nk tgk..tp abg aku dlod xde subs..haih..kne master bhs jpun ni..ngeh2..

    ReplyDelete